Tietoa kampanjasta

Näe mut! Se mej! -kampanja lisää tietoisuutta ja kiinnittää huomiota lasten asemaan ja hyvinvointiin vanhempien pitkittyneissä eroriidoissa ja huoltajuuskiistoissa. 

Pitkittyneissä erotilanteissa vanhemmat saattavat keskittyä riitelemiseen niin intensiivisesti, että lapsi muuttuu näkymättömäksi. Toisinaan lapsi pyritään tietoisesti vieroittamaan toisesta vanhemmasta.

Kampanja haluaa tavoittaa vanhemmat ja muut aikuiset ja saada heidät ajattelemaan lasten etua, jotta lapset eivät joudu stressaaviin tilanteisiin tai riitojen välikappaleiksi. Tavoitteena on myös herättää keskustelua aiheen ympäriltä. Kampanjasivustolle on koottu aihetta käsitteleviä artikkeleita sekä eronneiden omakohtaisia tarinoita tarjoamaan vertaistukea.

Kaikki kampanjamateriaali on saatavilla sekä suomen että ruotsin kielellä. 

Kampanjaa voi seurata sosiaalisessa mediassa tunnisteilla #näemut ja #semej

 

”Hyvin hoidettu ero
suojaa lasta.”

 

Lataa tästä kampanjan tiedote (pdf-tiedosto, 120 KB). 

Lataa tästä painokelpoiset kampanjakuvat (zip-tiedosto, 13 MB).

 

Lisätietoja kampanjasta suomeksi antaa: 

Kati Sell

040 577 8865 / kati.sell@bvif.fi

 

Lisätietoja kampanjasta ruotsiksi antaa:

Anne Bjaerre

040 771 0152 / anne.bjaerre@bvif.fi

  

Kampanjan toteuttaa lastensuojelujärjestö Barnavårdsföreningen i Finland, ja sen rahoittaa Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus STEA. Barnavårdsföreningen on Suomen vanhin lastensuojelujärjestö, joka on perustettu 1893. Järjestö tukee lapsia ja perheitä arjen haastavissa tilanteissa.